۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

محصول ایران قوی به زیر کشیدن پرچم آمریکا توسط مستضعفان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابوالفضل شکارچی در جلسه هم اندیشی با جمعی اصحاب رسانه استان فارس که با موضوع بررسی نقش رسانه در مواجه با تهدیدات امنیتی و نظامی و چگونگی تبدیل تهدید به فرصت برگزار شد، به تشریح برخی از تهدیدهای راهبردی، جایگاه و نقش رسانه و شرایط کنونی اشاره کرد.

 

او با بیان اینکه طی چهار دهه پس از انقلاب، تهدیدهای زیادی متوجه کشور شده است، از دسته بندی ١٩٧ تهدید خبر داد و گفت: این تهدیدها در میدان عمل آسیب‌هایی را هم برای ما ایجاد کرده که هشت سال جنگ تحمیلی از جمله آنهاست در این جنگ بیش از٣٠ کشور جهان رو به روی ما قرار گرفت.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه حتی برای میانگین یک روز در این ۴٣ سال پس از انقلاب، بدون تهدید نگذرانده‌ایم، عنوان کرد: از همان ابتدا دشمن بسیج شد تا تهدید علیه کشور پیاده کند.

 

سردار شکارچی یادآور شد: برای مقابله با این تهدید بیش از ٢٢٠ هزار نفر شهید و بیش از ۴٠٠ هزار نفر که برخی نمی‌توانند به درستی نفس بکشند جانباز و هزاران زن بی سرپرست و هزاران کودک یتیم شدند.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه هیبت مبتنی بر قدرت مادی و صلابت قدرت معنوی است اما ابزار مادی هم دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت در مقابل این همه تهدیدات ایستادگی کرده است.

 

سردار شکارچی که معتقد است هر کس بدون صلابت وارد عرصه مقابله با تهدیدها شود، قطعاً به پیروزی نخواهد رسید و شکست بر ذائقه‌اش خواهد نشست.

 

وی یادآور شد: صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌های این کشور است و برای ترویج این صلابت سپاهیانی را به نام سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) بسیج کرد؛ اینها سپاهیانی بودند که نگذاشتند کشور به اشغال دشمن در بیابد و یک وجب از خاک این مرز و بوم برود.

 

سردار شکارچی با اشاره به اینکه تهدید سخت همواره وجود داشته اما امروز دشمنان به سمت تهدید نرم کوچ کرده است، گفت: بدون وابستگی به دشمن به سطحی از قدرت و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچکس جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند.

 

او که معتقد است برنده‌ترین و تیزترین ابزار دشمن، رسانه است، در خصوص سهم رسانه‌ها در این عرصه گفت: امروز دشمن دارای سلاح‌های پیچیده نقطه زنی در حوزه رسانه است و اگر ما بخواهیم مقابله مناسبی داشته باشیم باید سه اقدام مهم را در دستور کار داشته باشیم، در غیر این صورت در این جنگ بارنده هستیم.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بالغ بر ٩٠ درصد اقدامات ما در رسانه‌ها واکنشی است و نمره خوبی به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمی‌توانیم بدهیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم در این جنگ خطرناک موفق شویم باید هر دو حوزه را تقویت کنیم.

 

سردار شکارچی همچنین با بیان اینکه دشمن ما را سرگرم مسائل داخلی کرده که این خود تهدید بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما خیلی جاها فریب خوردیم و قدرت خودمان را کوچک نشان دادیم و قدرت پوشالی دشمن را برای مردم بزرگ نشان داده‌ایم.

 

 

 

 

۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۲:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه نادری

ایران قوی ، درس مهم دفاع مقدس

 

به گزارش خبرگزای فارس، مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از بزرگترین سرمایه های نظام اسلامی است که استفاده صحیح و به جا از آن، مثل هر سرمایه دیگری مستلزم شناخت این سرمایه است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دفاع مقدس را به "گنج" تشبیه کرده اند و گنج،گنج یاب لازم دارد!

یکی از هزاران گوهر گران بهای این گنج، درس های آن است و یکی از این درس ها، فهم چرایی شروع جنگ است.

چرا صدام حاضر شد به ایران حمله کند؟ پاسخ این پرسش را از ادعای فتح سه روزه خوزستان باید استنتاج کنیم و آن احساس ضعف در ایران است.

آری هر چند صدام بلند پرواز بود و غرب و شرق نیز او را تحریک و پشتیبانی کردند لیکن علت اصلی گستاخی او را می توان در همین نکته یعنی تلقی او از بودن ایران در موضع ضعف خلاصه کرد.

به هم ریختگی های سال های اول انقلاب، عدم استقرار ارتش و سپاه، درگیر بودن نظام در غائله کردستان، اختلافات سیاسی داخلی ناشی از عملکرد بنی صدر و ...همگی به صدام پیام ضعف ایران را می داد و صدام بلندپروازِ مستظهر به انواع حمایت های سیاسی، نظامی، امنیتی و مالی را به حمله به یک کشور ضعیف ترغیب و تشویق می کرد.

هر چند همان مقاومت نخست ۳۴ روزه و حماسی دلاور مردم خرمشهر، صدام را متوجه اشتباه خود کرد لیکن پس از گذشت یکسال و نیم از شروع جنگ و حل برخی مشکلات و تسلط نیروهای مسلح به میدان جنگ و انجام چند عملیات بزرگ مانند فتح المبین و الی بیت المقدس(فتح خرمشهر )  رویای قادسیه صدام، به کابوس تبدیل شد و همه حامیانش دست به کار شدند تا با آتش بس، او را از این مهلکه نجات بدهند.

احساس ضعف ایران یکبار دیگر در ماه های پایانی جنگ تکرار شد و مجددأ صدام را به نپذیرفتن آتش بس و تکرار حملات برای اشغال مجدد مناطقی از ایران بخصوص در جبهه جنوب و میانی تحریک کرد!

حرکت رئیس جمهور وقت و امام جمعه تهران، حضرت آیت الله خامنه ای به سمت جبهه و دعوت مردم به جبهه ها باز هم قدرت بسیج کنندگی ایران را آشکار نمود و یکبار دیگر موجب عقب نشینی دشمن شد.

"ایران قوی" درس بزرگ دفاع مقدس بود و آشکارا ثابت کرد احساس ضعف، دشمن را به دست اندازی و زیاده خواهی تشویق می کند و "قدرت"، عامل بازدارنده است.

درسی که در هر زمان و در هر موضوع دیگری نیز اگر تکرار شود نتیجه همان خواهد بود.

متأسفانه فتنه ۸۸ یکبار دیگر چنین پیامی به دشمن داد و تشدید تحریم ها نتیجه آن بود و دولت یازدهم و دوازدهم نیز پیام ضعف به دشمن را ادامه داد و باز ...

اگر این درس بزرگ همانطور که در میدان، بخوبی فرا گرفته شد در عرصه های دیگر نیز خوب آموخته شود و " ایران قوی" در همه عرصه ها تحقق یابد هیچگاه، هیچ دشمنی جرأت تعدی که هیچ، شهامت تهدید هم نخواهد داشت.

و انشاالله چنین شود.

 

۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۲:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه نادری

بیانات امام خامنه ای در مورد ایران قوی

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ما مکرّر عرض کرده‌ایم ایران باید قوی بشود؛ اگر قوی بشود، دشمن مأیوس میشود، توطئه‌های دشمن در نطفه خفه میشود و به نتیجه نمیرسد؛ این نتیجه‌ی قوی شدن است. یکی از مصادیق قوی شدن همین است که یک مجلس قوی داشته باشیم.» ۱۳۹۸/۱۱/۲۹

۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه نادری

ایران قوی

 

ایران قوی یکی از شعارهای آقای ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 بود. ایشان با این شعار به مردم امید دادند که در سال های آینده برنامه ی قوی شدن ایران را اجرا می کنند.
 
ایرانی قوی از نظر من به معنی رشد، پیشرفت، توسعه و در یک کلمه قوی شدن ایران در همه ی ابعاد و عرصه هاست. برای قوی شدن کشور لازم است تا اقتصاد قوی و با برنامه داشته باشیم. در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران از طرف قدرت های اقتصادی جهان تحت فشار شدید تحریم های ظالمانه است اگر اقتصاد قوی نداشته باشد نمی تواند مقابل این زورگویی ها بایستد. پس ما باید اقتصاد شکوفایی داشته باشیم.

قوی شدن در اقتصاد به معنی رشد تولید داخلی کشور و عدم نیاز به واردات بسیاری از اقلام غیر ضروری به داخل کشور است.
 
ایران نباید کالاهایی که ما خودمان می توانیم با هزینه های بسیار کم در کشور تولید کنیم را از خارج از کشور وارد کند.
 
ما نه تنها در اقتصاد بلکه در دیگر زمینه ها نیز نیاز داریم قوی شویم. مثلا ما باید به دانش آموزان مهارت های ویژه و کاربردی آموزش دهیم و کیفیت مدارس و دانشگاه های خود را ارتقاع ببخشیم. اینگونه می توانیم برای نسل های بعد متخصصین باسواد و با تجربه در همه ی حوزه های معندسی، پزشکی و دیگر عرصه های علمی داشته باشیم.

قوی شدن در عرصه ی فرهنگی هم به معنی توانمند کردن نسل جوان می تواند باشد زیرا در حال حاضر بسیاری از جوان ها نوجوان ها و کودکان برای همه ی مسائل زندگی خود از کشورها یا فرهنگ های دیگر تقلید می کنند در صورتی که کشور با با سابقه ی فرهنگی و اسلامی غنی از زمان های دور خودش تولید کننده ی فرهنگ و تمدن برای تمام دنیا بوده است.
 
پس ما به کاملا این ظرفیت را داریم که برای نسل جوان خودمان فرهنگ غنی و درستی را تدوین کنیم.

 

 

 

۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه نادری