به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابوالفضل شکارچی در جلسه هم اندیشی با جمعی اصحاب رسانه استان فارس که با موضوع بررسی نقش رسانه در مواجه با تهدیدات امنیتی و نظامی و چگونگی تبدیل تهدید به فرصت برگزار شد، به تشریح برخی از تهدیدهای راهبردی، جایگاه و نقش رسانه و شرایط کنونی اشاره کرد.

 

او با بیان اینکه طی چهار دهه پس از انقلاب، تهدیدهای زیادی متوجه کشور شده است، از دسته بندی ١٩٧ تهدید خبر داد و گفت: این تهدیدها در میدان عمل آسیب‌هایی را هم برای ما ایجاد کرده که هشت سال جنگ تحمیلی از جمله آنهاست در این جنگ بیش از٣٠ کشور جهان رو به روی ما قرار گرفت.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه حتی برای میانگین یک روز در این ۴٣ سال پس از انقلاب، بدون تهدید نگذرانده‌ایم، عنوان کرد: از همان ابتدا دشمن بسیج شد تا تهدید علیه کشور پیاده کند.

 

سردار شکارچی یادآور شد: برای مقابله با این تهدید بیش از ٢٢٠ هزار نفر شهید و بیش از ۴٠٠ هزار نفر که برخی نمی‌توانند به درستی نفس بکشند جانباز و هزاران زن بی سرپرست و هزاران کودک یتیم شدند.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه هیبت مبتنی بر قدرت مادی و صلابت قدرت معنوی است اما ابزار مادی هم دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت در مقابل این همه تهدیدات ایستادگی کرده است.

 

سردار شکارچی که معتقد است هر کس بدون صلابت وارد عرصه مقابله با تهدیدها شود، قطعاً به پیروزی نخواهد رسید و شکست بر ذائقه‌اش خواهد نشست.

 

وی یادآور شد: صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌های این کشور است و برای ترویج این صلابت سپاهیانی را به نام سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) بسیج کرد؛ اینها سپاهیانی بودند که نگذاشتند کشور به اشغال دشمن در بیابد و یک وجب از خاک این مرز و بوم برود.

 

سردار شکارچی با اشاره به اینکه تهدید سخت همواره وجود داشته اما امروز دشمنان به سمت تهدید نرم کوچ کرده است، گفت: بدون وابستگی به دشمن به سطحی از قدرت و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچکس جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند.

 

او که معتقد است برنده‌ترین و تیزترین ابزار دشمن، رسانه است، در خصوص سهم رسانه‌ها در این عرصه گفت: امروز دشمن دارای سلاح‌های پیچیده نقطه زنی در حوزه رسانه است و اگر ما بخواهیم مقابله مناسبی داشته باشیم باید سه اقدام مهم را در دستور کار داشته باشیم، در غیر این صورت در این جنگ بارنده هستیم.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بالغ بر ٩٠ درصد اقدامات ما در رسانه‌ها واکنشی است و نمره خوبی به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمی‌توانیم بدهیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم در این جنگ خطرناک موفق شویم باید هر دو حوزه را تقویت کنیم.

 

سردار شکارچی همچنین با بیان اینکه دشمن ما را سرگرم مسائل داخلی کرده که این خود تهدید بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما خیلی جاها فریب خوردیم و قدرت خودمان را کوچک نشان دادیم و قدرت پوشالی دشمن را برای مردم بزرگ نشان داده‌ایم.